torsdag 23 september 2010

Rexlace & Tubes, cyberlox, cyber/synth-dreads & woolhair

Jag skulle ju ALDRIG ha cyberdreads eller rexlace eller något sådant slags hår längre, men jag är fortfarande fascinerad av det! OCH det är också kul att jag i historien har hållit på med det, för det är ganska bra tekniker att kunna använda sig av i andra moment också.

Rexlace och Tubes är egentligen bara plast i olika storlekar som flätas in i håret. de flätas in på samma sätt som rasta flätor men lämnas med ändarna lösa. Ett rexlacehår jag gjrode för ca 6-7 år sedan:


Ett tube hair jag gjorde för ungefär 7-8år sen:



Cyberlox är väldigt tunna och lätta metall trådar som är ihop satta i en spiral för att forma ett "tunnel rör". effekten blir som tubes ungefär, fast vikten är lättare och håret mer transparent. Här är jag 16 år tror jag och har synthdreads med svarta cyberlox (lol för mig):

 

Pure cyberlox (ok liiiite foam i här med, Obs jag har ej gjorde detta hår):



Synth dreads tror jag att jag skrev lite om i det "allmänna" inlägget om Dreads, men det är i alla fall löshår som flätas in och görs till dreads. De är alltså jätte lätta att ta ut ur håret när man vill. De brukar också göras "finare" och är inte fullt lika "klumpiga" som vanliga dreads. Hår jag gjorde för typ 7 år sedan också:




Och så Wool. Det är kort och gott garn som flätas in i håret precis som cyberlox och rexlace. Med rätt garn blir effekten liknande dreads. Dock är det såklart AS JOBBIGT att tvätta, så man kan gå runt och vara äcklig i typ några månader om man vill, haha. Garn-hår jag gjorde på en gammal vän för länge sen:


2 kommentarer:

  1. Hi there,

    There's a photo of my company used in this post (http://2.bp.blogspot.com/_uscNcI-q-m8/TJszJ_bdt4I/AAAAAAAAAKo/r6g2xlriOdI/s320/1250272327896_1_orig.jpg). I will kindly ask you to either remove the photo, or use THE ORIGINAL photo from our website WITH ALL THE WATERMARKS and WEBSITE written down to the text also.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright

    SvaraRadera
  2. www.dreadviolet.com is the address of the website.

    SvaraRadera