onsdag 1 september 2010

Dagens hår + jobbiga kunder historier


 Har jobbat idag igen.
Idag kom det in en sådan där jätte jobbig kund till en av frisörerna. En sådan som inte vet NÅTT om hur dom vill ha det, är ett NERVvrak och ALLTID är missnöjd, även om utfallet blev så som det var tänkt från början, isf kan man alltid ändra sig från vad man tyckte från början och sedan bli missnöjd ändå. käckt!
     jag LIDER alltid med frisörerna när dessa kunder kommer in och tänker "TACK OCH LOV att jag inte är frisör längre" ORKA människor.
     Annan hat-kund från förra veckan som en annan frisör hade var en som kom tillbaka för att klaga på färgen.
frisören: "ja, ok, men hur vill du ha det då, vad vill du ändra?
kund: "ja, alltså, jag vill ju lixom ha det mer blondt, mer slingor, jag känner att jag ser brunhårig ut" (kunden är en ljus kopprig färg med blonda slingor i)
frisören: "ok, så fler ljusa slingor då? du gillar inte det koppriga?"
kund: "nej alltså, jag vill ju ha kvar det koppriga,  men jag vill ha ljusare slingor, nu känns det mer guldigt... eller brunt."
frisör: "fast om jag gör för mycket blonda slingor så blir det ju blondt tillslut utan det koppriga kvar utan mer guldigt"
kund: "ah, men jag vet inte, men jag vill ju ha det här koppringa, jag vill nog ha mer koppringa slingor..."
frisör: "ok (?) eh, så du vill ha FLER koppriga slingor? då kommer du alltså att mörka ner lite av det blonda."
kund: "eh, nej alltså, jag vill ju ha kvar det blonda..."
ORKAAAAAAAAA! hahaha! ja sådör pågick det, hon skulle va blond, hon skulle va kopprig, blond, sen kopprig, sen blond, ja hon hade ingen aning, LÄTT för frisören att göra något då! eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar