torsdag 2 september 2010

Elsa och Ponytails


Nu var det visserligen några veckor sedan jag klippte Elsas hår, men eftersom jag spenderat hela dagen med med henne så blev det också en bild på henne. Mest gått runt på stan för att kolla kläder. Slutade med att jag köpte smycken som vanligt och Elsa hittade en beige/hazelbrun kavaj för att spä på hennes "serious" 90-tal look till hennes "boy-band-page" which I love!
     Har annars funderat på mitt "helghår" och att jag skall försöka komma undan med att ha blont löshår som en ponytail hairpiece. ALLA borde ha en ponytail hairpiece, sjukt snygg, billigt att köpa och så jävla lätt att göra. denna var en AS snygg jag hittade:

OCH alltså jag FÖRDÖMER de som har en ponytail hairpiece med en KLÄMMA i, INTE OK! utan ta BORT klämman. Innanför brukar hårdelen alltid vara fastsatt i ett litet nät med en hårsnodd runt och två små hårkammar åt vardera håll. Det snyggaste sättet att göra det på då är att sätta upp sitt eget hår stramt i en liten tofs/bulle mitt uppe på huvudet. Sedan sätta hårnätet med kammarna runt den egna tofsen och dra åt med gummisnodden (Jag +ar alltid på med hårnålar) OCH pricken över i:t,  ta sedan hår från undre delen av löshårs svansen och dra ett varv runt fästet och fäst fast slingan med en hårnål i nacken eller där det syns minst. I det här fallet har de tvinnat hår runt fästet istället. 
Annan snygg ponytail hairpiece:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar