fredag 26 november 2010

ler shampoo


Ok, gjorde lite research om det här med ler/mud shampoo som charlotta pratade om. Rätta mig om jag har fel, men jag uppfattar det som att det är totalt organiska produkter fria från sulfate, siliconer och mineraloljor. Jag har inte riktigt uppfattat om det löddrar eller inte, men det är ändå en lera som du masserar in i håret vid tvättning. Sedan rengör denna slags "peeling" hår och hårbotten och efteråt kan man använda balsam också.

Jag tänker mig att det här är bättre än "balsammetoden", men samtidigt, om man som jag använder styling med siliconer och mineraloljor så måste man ha en schampo med sulfater i vilket ler shampoona alltså inte har för att tvätta bort/rent det. Det man isf får göra är att helt övergå till naturliga och organiska produkter i både styling och vård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar