söndag 29 augusti 2010

Hårkonst


Alltså jag älskar hår! När jag ser snygga hår så bara kryper det i mig. Jag vill ju bara sträcka fram handen och ta i det! Ja, det kan man ju inte (om håret ifråga sitter på okänd person that is) det brukar det ju också göra.
     Har tänkt en del på att jag inte vill jobba som frisör längre och varför. Jag ÄLSKAR ju hår. Och nu för tiden när jag "bara" jobbar som receptionist och säljare på salongen så blir jag ibland lite svartsjuk när frisörerna får styla håret på sina kunder. Det där med att "lägga sista handen till", DET är min grej! Tyvärr är det lite dåligt med jobb när det gäller enbart styling. Resterande arbetsmoment i yrket kan jag vara utan. 
     Jag gillar ju iofs att färga och klippa hår med, men jag har kommit fram till att frisör som yrke inte är en arbetsform som funkar för mig utan att det snarare är en konst jag gillar att ägna mig åt. HUR skulle jag kunna förstöra konsten i det genom att utföra "beställnings jobb" åt kunder med terapeutiska inslag!!? NEJ tack, det skall jag inte. MEN jag måste få ut mina kreativa drag när det gäller hår och alla vänner har alltid vart så välkomna, men nu så verkar inte det räcka längre. Jag startar alltså en hårblogg, let´s see how that turns out! haha. Det blir alltså lite i samband med att jag också startar mitt företag. FÖRHOPPNINGSVIS kommer det att funka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar