måndag 30 augusti 2010

Administration och sånt


Idag har jag ägnat mig åt att ringa runt till skatteverket, tullverket och min bank. Det här med företag, det verkar ju inte vara jätte jobbigt, men det är ganska många saker som är tidskrävande och alla nämnder man ringer vill ju såklart (vilket jag kan förstå, men ändå) hålla sig med fackliga termer. 
     Jag har förstått att det jag vill göra (importera alltså) är lite mer komplext än att bara driva en firma. Tullverkat säger sitt. Dock verkar det som att det inte blir jätte mycket extra jobb för mig om jag importerar mindre partier vilket jag ju också kommer att göra (iaf i början) 
     Idag har jag valt ut färger för en prov beställning från exportören Charles King som bor i Qingdao i Kina. Jag hoppas verkligen på att jag med en gång kan "hitta rätt" (iaf för stunden) så jag slipper ta in fler partier från andra exportörer. De nr jag tog från färgringen ovan var 1, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 18, 22 och 613. Sedan blir det provning och för att testa kvalitén ordentligt så kommer jag såklart själv att sätta i ett av håren. Det största bekymret är egentligen om det är ut blandat med tagel, det är fan INTE ok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar