tisdag 31 augusti 2010

Hårjobb



Idag har jag jobbat på salongen. Och det är ju nästan alltid roligt, men idag fick jag också sälja löshår, den totala favoriten! inte alltid det händer. Det var också en kund som kom in och frågade vad det kostade att göra löshår i runda slängor, varpå jag svarade "runt 4000kr" och detta var tydligen den största shocken i hennes liv. haha. Alltså jag fattar inte riktigt att man kan tycka det är DYRT för löshår!? det är det ju verkligen INTE. snarare tvärt om, jag har t.o.m tänkt "gud va billiga vi är på att sätta in löshår ändå" för när man kollar konkurrenterna så ligger många på runt 6-7000kr. Självklart så beror ju priset också på hårkvalité, men sedan vi slutade ta in Gocciani  (som är skit enligt mig) så har vi jävligt bra hår faktiskt till samma pris. Sedan finns det ju idioter också som jämför med Safaris insättningar, ehhh, INTE så bra. Safari suger på att sätta in hår. Iaf på västeuropeiska hår. Afro-hår kan dom ju.
     Sedan blev jag bjuden på lunch av "säljar-micke" och det var ganska najs att "catcha up" igen. + han kan mycket om hårbranchen = bra.
     Har även angående mitt eget företag pratat mer med Charles King i Kina. Jag gillar honom inte längre. Jag orkar INTE med att han är precis, precis, precis, en sådan där säljar-affärsman jag inte klarar av. Det är en sak ena stunden och en annan den andra. Först skulle man få det billigt, sedan dyrt, och om jag inte köpte dyrt så var inte kvalitén bra. Tur för mig att jag är hyfsat bra på att förhandla. Jag sa iaf till honom att han "egentligen borde skicka så mycket prover jag vill ha GRATIS för det är på mig han kommer att tjäna pengar på om det går bra och jag beställer INTE om jag inte får för det priset jag vill ha och som vi sa". Detta fick honom att ändra sig och han ångrade allt han sa och det va helt plötsligt bra kvalité och billigt igen.
     Det kan ju vara ganska bra för mig, men så tänker jag lixom "long term relationship" ehh, NEJ, ORKA! Jag kan ju inte hålla på sådär varenda gång och förhandla om all skit. Han typ osar problem ända från Kina. Så nu funderar jag på att köpa från Susan istället. Hon bor också i Kina och har lite dyrare hår, men har hela tiden vart väldigt bra på att svara på frågor och känns mer proffsig + att hon har ALLT i hårväg i lager och det är ju alltid bra. Helst av allt skulle jag bara vilja åka till Kina/Indien, synd att jag spenderade alla mina pengar i USA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar